Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design městského elektrobusu
Kučera, Tomáš ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
-Návrh konceptu elektrického autobusu za pomocí analýz pro zjištění momentálních trendů v hromadné dopravě. -Integrace elektronických zrcátek pro zvýšení bezpečnosti, využití čistě elektrických komponent bez emisí, použítí lidar senzoru zabudované ve světlech, čištění vzduchu -Návrh designu elektrobusu po stránce designu, technologie výroby a ergonomie, výroba fyzického modelu a plakátů. -Práce přináší vhled do současných trendů v hromadné dopravě, a nabízí řešení integrací do designu.
Elektrické autobusy
Forman, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje poznatky o elektrických autobusech, zejména pak z hlediska rozvržení trakčních komponent ve vozidle. První část se lehce zabývá historií a postupným vývojem elektromobilů a zejména elektrobusů. V druhé části jsou shrnuty nejčastěji využívané zásobníky elektrické energie s uvedením vhodnosti použití pro každý typ. Pozornost je věnována i umístění zásobníků ve vozidle. Následující kapitola se věnuje trakčním elektromotorům, nejčastěji používaným typům a na závěr kapitoly je uvedeno nejběžnější umístění těchto komponent ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod pro jednotlivé typy. Ve čtvrté kapitole je výběr elektrických autobusů na současném trhu s důrazem na konstrukční řešení různých výrobců. Předposlední kapitola obsahuje souhrn toho, kam se v současné době trh s elektrobusy posouvá a jaký je aktuální vývoj v této oblasti. Závěrečná kapitola je kapitolou výpočetní a snaží se ukázat zjednodušený postup při výpočtu ideální kapacity baterií na zvolenou trasu elektrobusu.
Infrastruktura pro elektrické autobusy
Adamec, Matěj ; Rekem, Jakub (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zkoumání problematiky nabíjecí infrastruktury elektrických autobusů z pohledu dynamicky nabíjených autobusů, trolejbusů, staticky nabíjených bateriových elektrických autobusů a jejich kombinace ve formě parciálních autobusů. U trolejbusové infrastruktury je popsán způsob napájení trolejové trakce, vlastnosti trolejového drátu a není opomenut provoz parciálních autobusů. Pro nabíjecí infrastrukturu bateriových autobusů je provedeno detailní zhodnocení způsobů připojení k nabíjecí stanici, režimů nabíjení a přehled nabízených řešení nabíjení od vybraných společností. Nemalá pozornost je věnována možnostem standardizace a automatizace připojení k nabíjecím stanicím. V závěrečné kapitole je proveden orientační výpočet optimální kapacity bateriového úložiště pro ujetí vybrané linky a následné zhodnocení řešení nabíjení obsluhujících elektrobusů na této lince.
Turbínový pohon dobíjecí jednotky elektrobusu
Obrlík, Jan ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití spalovací turbíny pro pohon dobíjecí jednotky elektrobusu. Na základě rešerše a ekonomického rozboru provozu je pro pohon dobíjecí jednotky vybrán turboexpandér s tlakovou nádobou na vzduch. Pro tuto variantu je vytvořen termodynamický návrh. Na základě tohoto návrhu je navrženo uspořádání soustrojí. Pro navržené uspořádání jsou vytvořeny nákresy sestavy.
Current status of natural refrigerants for heat pumps in an electric bus
Aminian, Ali ; Vinš, Václav
The technical report provides a survey on the current status of hydrocarbons, with special focus on propane (R290), used as natural refrigerants in air‐conditioning units and heat pumps. Due to the\nexpected phase‐down of halogenated refrigerants planned in the regulation of the European Parliament no. 2022/0099/COD, alternatives such as hydrocarbons, carbon dioxide or ammonia are\nmost probably to be used in EU in the near future. A review of recent developments of HVAC units for residential use and for electric vehicles operated with natural refrigerants is presented.
Infrastruktura pro elektrické autobusy
Adamec, Matěj ; Rekem, Jakub (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zkoumání problematiky nabíjecí infrastruktury elektrických autobusů z pohledu dynamicky nabíjených autobusů, trolejbusů, staticky nabíjených bateriových elektrických autobusů a jejich kombinace ve formě parciálních autobusů. U trolejbusové infrastruktury je popsán způsob napájení trolejové trakce, vlastnosti trolejového drátu a není opomenut provoz parciálních autobusů. Pro nabíjecí infrastrukturu bateriových autobusů je provedeno detailní zhodnocení způsobů připojení k nabíjecí stanici, režimů nabíjení a přehled nabízených řešení nabíjení od vybraných společností. Nemalá pozornost je věnována možnostem standardizace a automatizace připojení k nabíjecím stanicím. V závěrečné kapitole je proveden orientační výpočet optimální kapacity bateriového úložiště pro ujetí vybrané linky a následné zhodnocení řešení nabíjení obsluhujících elektrobusů na této lince.
Design městského elektrobusu
Kučera, Tomáš ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
-Návrh konceptu elektrického autobusu za pomocí analýz pro zjištění momentálních trendů v hromadné dopravě. -Integrace elektronických zrcátek pro zvýšení bezpečnosti, využití čistě elektrických komponent bez emisí, použítí lidar senzoru zabudované ve světlech, čištění vzduchu -Návrh designu elektrobusu po stránce designu, technologie výroby a ergonomie, výroba fyzického modelu a plakátů. -Práce přináší vhled do současných trendů v hromadné dopravě, a nabízí řešení integrací do designu.
Elektrické autobusy
Forman, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje poznatky o elektrických autobusech, zejména pak z hlediska rozvržení trakčních komponent ve vozidle. První část se lehce zabývá historií a postupným vývojem elektromobilů a zejména elektrobusů. V druhé části jsou shrnuty nejčastěji využívané zásobníky elektrické energie s uvedením vhodnosti použití pro každý typ. Pozornost je věnována i umístění zásobníků ve vozidle. Následující kapitola se věnuje trakčním elektromotorům, nejčastěji používaným typům a na závěr kapitoly je uvedeno nejběžnější umístění těchto komponent ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod pro jednotlivé typy. Ve čtvrté kapitole je výběr elektrických autobusů na současném trhu s důrazem na konstrukční řešení různých výrobců. Předposlední kapitola obsahuje souhrn toho, kam se v současné době trh s elektrobusy posouvá a jaký je aktuální vývoj v této oblasti. Závěrečná kapitola je kapitolou výpočetní a snaží se ukázat zjednodušený postup při výpočtu ideální kapacity baterií na zvolenou trasu elektrobusu.
Turbínový pohon dobíjecí jednotky elektrobusu
Obrlík, Jan ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití spalovací turbíny pro pohon dobíjecí jednotky elektrobusu. Na základě rešerše a ekonomického rozboru provozu je pro pohon dobíjecí jednotky vybrán turboexpandér s tlakovou nádobou na vzduch. Pro tuto variantu je vytvořen termodynamický návrh. Na základě tohoto návrhu je navrženo uspořádání soustrojí. Pro navržené uspořádání jsou vytvořeny nákresy sestavy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.